Rolul caselor de expeditie in transporturile de marfa este foarte important. Practic, o casa de expeditie pune in legatura persoanele juridice / persoanele fizice care au nevoie sa transporte marfuri, pe rute interne sau internationale si firmele de transport care detin camioane. Pentru acest serviciu, casa de expeditii percepe un comision care este platit din negocierea cu zeci de transportatori, aflati in baza lor de date. Utilitatea caselor de expeditii intre proprietarul mijloacelor de transport si proprietarii marfurilor transportate se reflecta in economii importante pentru ambele parti. Prin intermediul caselor de expeditii, cererea de transport a marfurilor si capacitatea existenta a firmelor de transport sunt armonizate optim.

De exemplu, o firma vrea sa trimita 15 tone de marfa la Arad. Daca s-ar duce la un transportator, ar trebui sa plateasca drumul unui camion de 20 de tone pana la Arad si intoarcerea acestuia gol. Casa de expeditii dispune de o baza de date cuprinzind sute de transportatori si sute de firme care au nevoie sa-si transporte produsele. Din aceasta baza de date va gasi o alta firma care vrea sa transporte tot la Arad sau in zonele limitrofe, 5-7 tone de marfa. Astfel, camionul va fi umplut la capacitatea maxima si fiecare dintre cele doua firme ale caror marfuri vor fi combinate in aceeasi cursa va plati mai putin. Acelasi lucru se intampla si cu transportul pe rutele in Europa.

Camionul transporta marfa si retur

De cele mai multe ori, intr-un camion se combina marfuri care au ca destinatie doua orase apropiate, sau aflate pe acelasi traseu. Pe langa combinarea marfurilor mai multor firme in acelasi camion, casa de expeditie gaseste si marfa pentru retur, astfel incat camionul sa nu se intoarca gol. Nu este neaparat nevoie ca TIR-ul sa revina in punctul de plecare. Dupa ce descarca marfa, acesta poate fi reincarcat cu produsele altei firme si trimis in alt oras.

Se fac astfel circuite cu acelasi camion care, practic, nu se opreste din productie. Singurele constrangeri vin din respectarea orelor de odihna a soferilor si totodata a legilor in acest sens. In acest caz, cei care vor sa transporte marfa, reusesc sa obtina tarife mult mai mici, iar transportatorii rezista pe piata mai ales prin colaborarea cu casele de expeditie. Transportatorul nu poate tine legatura cu mai multi clienti astfel incit sa circule cu camioanele umplute la capacitatea maxima si sa nu aiba retururi fara marfa. In aceste conditii, costurile mari se reflecta in tarifele percepute clientilor si transportatorul este scos de pe piata de concurenta. Acelasi lucru se intimpla si in transportul international, casele de expeditii din Romania avand fie birouri proprii in strainatate, fie colaborand cu firme similare straine.

Transportati ieftin, rapid si in siguranta cu noi